Pop-Up d'Uttopy del 31 d'octubre al 12 de gener de 2020 La moda responsable i solidària

Del 31 d'octubre al 12 de gener de 2020 trobareu un nou Espais Pop-Up a la planta baixa (secció d'accessoris). Amb aquests espais temporals que anem renovant us oferim la possibilitat de conèixer nous productes i noves marques. El Pop-Up d'Uttopy no és un qualsevol. Ens presenten una proposta de moda solidària i al mateix temps sostenible amb el medi ambient. Hem parlat amb la CEO de la marca, Inès Echevarría. 

-Com sorgeix Uttoppy?

El projecte neix de l'interès d'unir tres passions: el disseny, la solidaritat i la sostenibilitat.

Vam veure que existia un “gap” entre les maneres de donar suport a les entitats socials i l'estil de vida de les noves generacions. D'aquí va sorgir la idea d'oferir una nova manera d'ajudar a través de la moda. Una proposta que permet projectar una imatge afí als nostres valors, i sumar impacte positiu amb un senzill gest com portar una samarreta i compartir la seva causa.

-Com és el producte que oferiu? 

Acostem la solidaritat a través de samarretes amb missatges inspirats en causes socials que ajuden a ONGs a sensibilitzar sobre les seves causes.

El disseny i els missatges són claus en el nostre producte, així com la donació transparent a ONGs vinculades a les causes que donem suport. A més, tota la producció és respectuosa amb el medi ambient i les persones, i per a això comptem amb les acreditacions més exigents.

-Com aconseguiu fer un producte solidari i sostenible?

Cadascuna de les nostres col·leccions està inspirada en una causa socioambiental i ajuda a una ONG a conscienciar i a recaptar fons per a posar-los solució. Per això parlem de moda solidària. 

D'altra banda, la indústria de la moda és la més contaminant després del petroli. A Uttopy apostem per una moda sostenible, i totes les nostres peces es produeixen respectant el planeta i les persones. Treballem amb cotó orgànic, estampem amb tintes a l'aigua lliures de PVC i estem certificats per la Fair Wear Foundation.

-Els missatges com els penseu? O com us inspireu? 

La nostra principal font d'inspiració són les causes a les quals donem suport.

Busquem conceptes amb els quals la gent es pugui sentir identificada, i que sorprenguin en estar vinculats amb una causa social. Sempre són missatges positius que posen focus en la solució dels problemes, ja que sumant petits gestos per part de tots podem acostar-nos a aquesta realitat (la nostra “utopia”).

-Serà el vostre primer pop-up, perquè us heu decidit a vendre en un espai físic? Perquè a Pyrénées?

La nostra filosofia és crear aliances amb ONGs, empreses i retailers interessats a crear impacte positiu i promoure un consum responsable. 

En el cas del retail, es tracta de col·laboracions que neixen des dels valors corporatius. Pyrénées ens ha obert les seves portes i s'ha interessat a ser un altaveu de la nostra marca, sumant impacte de la mà dels seus clients, i oferint-nos l'oportunitat de sumar-se a la moda amb causa.