Marques i Shopping Actualitats ESPAIS POP-UP

“Quan entres a les nostres botigues t’adones que no estàs a una botiga d’esports”

Del divendres 1 de juny al diumenge 15 de juliol, Pyrénées Andorra tindrà un nou Espais POP-UP a la planta baixa del centre comercial d’Andorra la Vella. Coolligan, la marca de roba de futbol retro exposarà els seus productes a Pyrénées Andorra. Per conèixer millor la marca, hem parlat amb un dels creadors, Juan de Dios Sánchez.

Com va néixer Coolligan?
Coolligan és el resultat d’un cúmul de records, de sentiments i d’emocions. Una tarda del 2014, com moltes altres, estavam amb els amics i rememoràvem els noms que ens havien fet viure, sentir, alguna cosa més que un partit de futbol. Aquells dorsals de llegenda i equips irrepetibles que s’han convertit en una part de la nostra vida. A tots ens passava el mateix, el temps anava passant però els records quedaven entre nosaltres, a la nostra memòria. Tot va començar de nens amb la samarreta del nostre ídol i va anar seguint amb imatges, jugades i històries de tots els homes que havien fet gran el futbol des de la seva creació.

I ens vam plantejar un repte: passar de recordar-ho a viure-ho.

Quins productes teniu?
La primera botiga física la vam obrim al Centre Comercial Xanadu, a Madrid. Veníem samarretes i polos. Poc a poc vam ser afegint productes, sempre inspirant-nos en el futbol per a la seva creació i sempre pensant amb el món de la moda, és a dir, en roba de vestir. Actualment disposem de samarretes, polos, mitjons, bòxers, calçat, jerseis, dessuadores....i més coses que estan per venir.

Què us distingeix d’una botiga d’esports?
Tot. Des del moment en què entres a alguna de les nostres botigues t’adones que no estàs a una botiga d’esports. Des de l’estètica i l’ambient que l’envolta (molt relacionada amb la Revolució Industrial per ser una època que coincideix amb els inicis del futbol), els teixits usats per a la confecció de les peces, els detalls, el packaging...

Tots els productes de Coolligan estan referenciats a una època determinada. Per això, totes les peces vénen amb un llibre on explica la història de la samarreta. A més, les rèpliques porten el llibre amb la foto real de com era. Així es pot veure que no fem la peça exactament igual a com era perquè si la féssim així possiblement ningú se la posaria perquè el disseny segueix les modes de cada època (any 1915, 1934 etc...).

Teniu roba de tots els clubs?
No, és impossible tenir de tots els equips per la quantitat d’equips que hi ha. A més, volem fugir de ser un “supermercat de samarretes”. El que fem està molt pensat i té un per què: el principal criteri que utilitzem a l’hora de llançar una nova creació és el criteri "moda", és a dir, que la peça sigui portable, més enllà que el club sigui més o menys conegut.

Cada peça està personalitzada amb l’any de referència, ja que per dins porta imprès un breu resum de la història de la samarreta. La col·lecció ’Supporters’, per exemple, és una col·lecció dedicada a les aficions. Les samarretes i polos porten l’himne del club al qual està dedicat.

Què us aportarà estar uns dies a Andorra?
Sincerament crec que el principal beneficiat de què Coolligan estigui a Pyrénées seran els visitants del centre, ja que comptaran amb l’oportunitat de tenir un producte que és més que una peça, és una emoció. Un producte que, a més, cuida la presentació i els detalls.

A més, crec que aquest format tan nou com la caravana pot aportar un punt de distinció molt important. Indubtablement per Coolligan és una oportunitat molt bona per donar-se a conèixer.

Segueix-nos a Instagram @pyreneesandorra
Top