Revista Nadal Pyrénées 2022

033 #LaGeneracióZ Els joves busquen la comoditat de sentir-se bé sense deixar de banda les tendències de moda. Una generació sense etiquetes Si haguéssim de definir la generació Z en una frase seria precisament aquesta: “Una generació sense etiquetes”. Nascuda en un context completament digital, és una generació informada i empàtica, que fuig de les etiquetes socials també a través de la moda, amb peces de gènere fluid o no gender. Aquests joves no tenen por de fer servir conceptes com el de la moda andrògina, que ha anat adquirint cada vegada més pes en la indústria gràcies a aquesta nova generació, que busca peces alienes a la seva identitat de gènere per poder gaudir de la moda sense prejudicis ni etiquetes. Y2K, la tornada a la dècada dels 2000 La moda viu aquest 2022 un fort revival de les tendències que van regnar els anys 2000, la moda que va caracteritzar l'entrada al nou mil·lenni amb una barreja de sentiments entre allò desconegut, l'experimentació i les ganes de viure alguna cosa nova. Una estètica que era protagonista en el moment en què naixien els qui avui formen part de la que anomenem la generació Z, que mira amb nostàlgia el passat per reinterpretar aquests mateixos estilismes i les tendències carregades d'incertesa. Parlem de tendències que inclouen el sufix "-core", al qual ja ens hem acostumat a poc a poc i que hem vist a les passarel·les de Nova York, Londres o Milà. Barbiecore, l'estètica de la nina Barbie i el seu color més representatiu, el rosa; kidcore, la tendència que recupera els collarets de pedretes i vidrets o les samarretes de dibuixos animats, entre d'altres; normcore, la voluntat de vestir-se sent fidel a l'estil propi, o el fairycore, la fusió d'elements mitològics amb els de la natura, com papallones. Les tendències de la generació Z el 2022 Ni Facebook, ni Instagram, ni Snapchat. La generació Z és la primera generació 100 % digital, no coneix ni concep el món sense Internet i la seva xarxa social per excel·lència és TikTok, apta només per a centennials, on les tendències se succeeixen en format de vídeo de forma cada vegada més ràpida. Això impulsa aquest grup de joves a mantenir-se sempre al dia en totes les tendències i disminueix el temps en què en sorgeixen altres de noves que desterren, així, les anteriors. Tot i així, és una generació que també es regeix per les seves pròpies conviccions en tot moment i per una preocupació social en augment que advoca per les bones pràctiques i un consum ètic i sostenible. Foto: Getty Images .

RkJQdWJsaXNoZXIy NDM0NTQ=