Les tendències en moda masculina d’aquesta temporada de primavera i estiu es caracteritzen per la comoditat, estil i elegància. I dins d’aquesta varietat de tendències, les peces es mouen des dels patrons clàssics fins als dissenys més atrevits fent que hi hagi opcions per a tots els gustos i estils de vida.
L’estil tècnic i sofisticat té una forta presència en el conjunt de peces versàtils i modernes. Això combinat amb els colors neutres de les firmes Diktat, Boggi o People of Shibuya acaben aportant un punt de refinament i sofisticació al look masculí. D’aquesta manera, els colors, com ara, el gris, blanc, negre i els tons cremosos són molt presents en les col·leccions de les esmentades marques que aporten als seus articles un toc de modernitat i funcionalitat.
A l’altre extrem de l’estil tècnic s’erigeix l’estil preppy que es compon de les peces de roba més clàssiques i atemporals, com ara, camises de botons, pantalons de cotó, les samarretes d’estil polo, entre altres. Articles que, alhora, utilitzen colors alegres de temporada com el blau marí, el blanc, el vermell o el groc. Tonalitats que aporten frescor i vitalitat als conjunts d’estil preppy masculí. En aquest sentit, les marques que segueixen aquesta línia són Ralph Lauren o Tommy Hilfiger.
Finalment, un altre dels estils que entren amb força dins el sector de la moda masculina és l’estil worker o d’inspiració obrera. Aquesta és una tendència que es caracteritza per la seva funcionalitat, senzillesa i robustesa. En aquest sentit, les peces que s’engloben sota l’estil worker s’identifiquen amb butxaques exagerades en les sobre camises, pantalons o jaquetes. Les firmes com Barbour, Chesapeake’s i 40WEFT treballen les seves peces sota aquest concepte amb la voluntat de fer un petit homenatge als treballadors de la indústria de la construcció, fusteria o mineria.
